En toen was het al april...

Aloha!

Er is weer ontzettend veel gebeurt sins mijn laatste blog dus hier maar weer eens een update.

6 Maart was de dag dat ik eindelijk kon vertrekken naar Hawaii! Het was een hele lange vlucht van 8 en een half uur maar het was het zeker waard! Toen ik daar aankwam om 4 uur smiddags zijn we direct naar het hotel gegaan en hebben we de rest van de groep ontmoet en avondeten gehad. De volgende dag begonnen we met een prachtige catamaran tour! We hebben dolfijnen en walvissen en een schilpad gezien! Daarna hadden we een paar uur de tijd om te zwemmen en lekker op het strand te liggen. Na lunch zijn we naar Honolulu gegaan en hebben we de capital building van hawaii gezien.

Dinsdags zijn we vroeg in de morgen vertrokken naar de wereldberoemde golven van de North Shore om te surfen! Ook daar hebben we een paar schilpadden kunnen spotten. Voor lunch hadden we wat vrije tijd in Haleiwa Town. Dat is een surf stadje met leuke restaurantjes surf winkeltjes en lekker eten. Na de lunch zijn we naar the polynesian culture center geweest waar we verschillende culturen konden ontdekken. Jammer genoeg was het weer die middag verschrikkelijk met heel veel regen. Maar dat maakte voor ons niet uit want het was nogsteeds een geweldige ervaring! Dit is ook de plek waar we een hula dansje hebben geleerd

Laughing
We hebben daar ook dinner gehad. Een lopend buffet waar we van alles konden proberen. Vooral de ananas was daar super lekker natuurlijk.

Woensdags zijn we naar de oostkust van het eiland gegaan. We begonnen de dag met de Nuuani Pali lookout. Dat is een hele hoge cliff waar King Kamehamea in 1795 de O'ahu legers versloeg en hiermee de hawaiiaanse eilanden verenigde. Het uitzicht was daar echt geweldig maar de wind was ontzettend sterk! Ze zeggen dat omdat het daar altijd zo hard waait dat het de stemmen van de soldaten zijn die daar op die dag van de klif gevallen zijn.

Na de Pali lookout zijn we lunch gaan halen en toen zijn we naar een van de mooiste stranden van Hawaii gegaan! Wit zand, blauw water en een prachtige zonnige dag maakte het echt onvergetelijk. We zijn daar de hele middag geweest en hebben gezwommen en veel voleybal gespeeld met zijn allen.

De dag erna zijn we vroeg vertrokken naar een prachtig strand om te snorkelen. De vissen daar zijn niet bang voor mensen dus we konden heel mooi dichtbij komen en echt tussen de vissen met hun meezwemmen. Om 5 uur zijn we naar de Ala Moana Mall geweest om te shoppen. Ik ben samen met vrienden niet echt aan het shoppen geweest maar wij hebben genoten van massagestoelen in een winkel. We mochten ze gewoon gratis uitproberen dus dat is wat we voor dinner gedaan hebben. Toen hebben we avondgegeten bij Bubba Gump Shrimp! ( Een restaurant met als thema de film Forrest Gump uit 1994)

Op vrijdags zijn we de dag begonnen met een Yoga les op het strand. Daarna zijn we naar Diamond Head gelopen. Een super leuke wandeling met een prachtig uitzicht op de top. Na de wandeling zijn we terug gegaan naar Waikiki. Mensen die wilden konden nog een extra surfles kopen op stand-up paddle. Wij hebben dat niet gedaan. We hebben gewoon lekker op het strand gelegen en gezwommen.

Dan de laatste dag alweer, Pearl Harbor! Dit was wel heftig als je bedenkt dat 1,177 mensen op 7 december, 1941 zijn overleden tijdens de aanval. Ik heb daar ook nog een overlever van de Pearl Harbor aanval ontmoet.

Na Pearl Harbor zijn we naar het Aloha Stadium swap meet geweest. Dit is een markt bij het stadium van O'ahu. Hier heb ik natuurlijk een kokosnoot gekocht om te drinken wat eigenlijk best heel lekker was. Daarna zijn we naar Kapolei geweest voor O'ahu beroemde Paradise Cove Lu'au! Er waren daar verschillende activiteiten die je kon doen. Ik heb speer geworpen, een foto gemaakt met 2 papegaaien, gegeten en we hebben een leuke show gezien. Hier heb ik ook een armbandje gekocht met mijn naam in Hawaiian. Na een ontzettend leuke week moesten we helaas de volgende ochtend vroeg weer vertrekken. Savonds nog een afscheid gehad en elkaars t-shirts of kaarten getekend.

Toen had ik anderhalve week gewoon school en toen was het tijd voor Spring Break! Tijdens spring break ben ik met mijn hostmom en met mijn zusje naar Los Angeles, Disneyland en San fransisco geweest!

We vertrokken op 25 Maart. Helaas belden de mensen bij wie we de hotels geboekt hadden een uur voor we vertrokken op dat we geen hotel hadden omdat het hotel overboekt was... Maar goed wij laten ons niet kisten dus toch maar in het vliegtuig op naar LA. Eenmaal daar aangekomen hadden ze nogsteeds geen hotel voor ons gevonden. We begonnen al te denken dat we op het strand moesten slapen maar gelukkig om 9 uur savonds vonden ze eindelijk een hotel dat niet volgeboekt was en daar zijn we dan uiteindelijk bij beland in Burbank. (een stadje dichtbij LA) We hadden een auto gehuurd en we hebben in de 4 dagen dat we in LA waren ontzettend veel gezien zoals Beverly Hills, Hollywood, Hollywood sign natuurlijk, de Walk of Fame en de handafdrukken van alle bekende mensen bij het Chinees theater! Ook hebben we gegeten bij het Hard Rock café en hebben we een stukje in de heuvels gelopen waar we een fantastisch uitzicht hadden op LA en het hollywood sign. Ook zijn we naar Griffith observatory geweest wat ook een super uitzicht heeft. Na 4 dagen in LA genoten te hebben zijn we naar Anaheim gegaan voor 2 dagen pret in Disneyland! Voor Chihiro was dit natuurlijk het hoogtepunt van de vakantie! Op 1 april zijn we met de bus van Anaheim naar San Fransisco gegaan. De busrit was ontzettend lang en oncomfortabel maar de omgeving was wel mooi. Toen hebben we de rest van de vakantie in San Fransisco rondgelopen. Dit is toch wel een mooiere stad dan Los Angeles vind ik zelf. We hebben mijn hostmoeders neef en nichtjes ontmoet daar en we hebben natuurlijk de beroemde zeeleeuwen gezien bij pier 39. Op zondags zijn we naar Alcatraz geweest wat super leuk was! Het was heel anders dan dat ik verwachte. Ik verwachte allemaal gebouwen voor de gevangenis enzo maar het is eigenlijk een heel mooi eiland en ze vertelden dat de families van de mensen die daar werkten ook daar woonden en dat de kinderen gewoon sochtends met de boot van het eiland gingen om naar school te gaan op het vaste land. Vanaf Alcatraz hadden we een prachtig uitzicht op de stad en de Golden Gate bridge. We zijn de dag erna naar de Golden Gate Bridge geweest. Ook zijn we naar het Golden Gate Park geweest waar ze een "Nederlands" gedeelte hadden met een windmolen en tulpen en ook een japanse tuin die we natuurlijk ook even bekenen hebben. Voor de rest zijn we nog naar het Aqarium of the Bay geweest en hebben we op een cable car gestaan. We hebben Lombard street gezien wat ook heel apart was want dat is gewoon een weg en dan is er ineens een stukje met allemaal bochten en bloemen enzo. Heel apart en leuk!

Kortom mijn vakanties waren super leuk! Ik heb ontzettend leuke mensen leren kennen en de tijd vliegt hier voorbij. Hier in Minnesota is het weer nogsteeds koud en er valt zelfs nog regelmatig sneeuw. Het blijft niet meer liggen maar het vriest nog wel steeds dus ik merk nog niks van de lente hier. Maar goed, inmiddels heb ik hier in Amerika nog maar een paar weken te gaan. Over precies 9 weken zit ik weer in het vliegtuig op weg naar het kikkerlandje. Ik kan zelf niet geloven hoe snel de tijd hier gaat. Ik zal waarschijnlijk nog wel een update doen over een paar weken met hoe het gaat enzo maar voor nu ben ik wel even uitgetypt.

Love,

Wietske

~ You can dream, create, design and built the most wonderful place in the world but it requires people to make the dream reality! ~

Reacties

Reacties

ramon

hoop dat je dit jaar goed afrond en dat je mag slagen voor je college.

beppe Brouwer

Hallo meisje
Jij had weer een pracht verhaal,maar mijn weekend was ook mooi.Zaterdag met mijn vrienden met de trein naar Amsterdam geweest naar het Allard Pierson museum geweest en gezellig op terrasjes gezeten lekker in de zon.Op de terugweg heb ik afscheid genomen van mijn vrienden in Zwolle en ben ik naar Diepenveen gegaan naar mijn zus en zwager want die waren jarig 80 en 82 jaar.Vandaag ben ik met Ynze ,Joke en kids weer thuisgekomen en is het weer stil in mijn appartement.
Liefs beppe xxx

opa en oma bruinsma

Wat een mooi verhaal je maakt heel wat meezullen toch weer blij zijn als je weer thuis bent.groetjes opa en oma. Xxxxxxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active