Dreams come true

Hallo iedereen!

Als jullie dit lezen weten jullie waarschijnlijk al dat ik mijn droom waar ga maken en dat ik dit kikkerlandje voor 10 maanden ga verlaten.

Laughing
Jazeker! Ik ga namelijk een jaar highschool doen in het land van Hollywood, American football en cheerleaders! In deze blog zal ik jullie alles vertellen over mijn voorbereidingen en alles wat ik beleef in The States. Als je op de hoogte wilt blijven van mijn avontuur dan kun je in de rechterkolom je emailadres achterlaten en dan krijg je automatisch bericht als ik een verhaal of fotootjes toevoeg. :)

Als het goed is zal ik voor 10 maanden bij een Amerikaanse Hostfamily wonen en naar een echte Highschool in de buurt gaan. Waar in Amerika ik terecht kom is voor mij nog een verrassing. Eerst moet er namelijk nog een gastgezin voor me worden gezocht.

Al een paar jaar is het mijn droom om een tijdje highschool te doen in Amerika. Toen ik het de eerste keer aan mijn ouders vertelden waren ze een beetje skeptisch. Maar ik heb informatie gezocht (heeeeeel veel informatie), brochures aangevraagt, en heel veel verhalen gelezen van mensen die het allemaal al gedaan hebben en ik ben naar een buitenlandbeurs geweest in groningen.. Ik werd steeds enthousiaster en mijn ouders kwamen erachter dat ik het echt serieus wou gaan doen. Ik was helemaal overtuigt, maar toen moest ik mijn ouders nog overtuigen. Toen ik een ja te horen kreeg heb ik me direct aangemeld. Ik kreeg een mailtje van Travel Active met daarin het online aanmedlingspakket. Het invullen hiervan heeft een tijdje geduurt want er moet veel (echt heel erg veel) worden ingevult. Ik moest langs de decaan van mijn school, langs mijn engelse lerares en langs de dokter etc etc. Op 21 Maart had ik een interviewbijeenkomst. Je kreeg een engelse taaltest die bestond uit een lees en een luister onderdeel. Ik had me er heel erg druk om gemaakt. (wat uiteindelijk allemaal voor niks was want het was echt heel erg makkelijk) Ook hadden we een interview in het engels met een oudstudent. Hij vertelde een beetje over wat hij had gedaan en stelde allemaal vragen over mij. (Ik moest een positief en een negatief punt van mezelf noemen) aan het einde stelde hij nog vragen zoals of ik ervoor open stond om in een "double placement" te komen. (Dat is dat je geplaats word met een andere exchange student in een gezin.) Het engels was uiteindelijk geen probleem maar ze stelden wel veel vragen waarover ik nog niet had nagedacht dus het beantwoorden van de vragen was lastiger dan het engels waar ik me in eerste instantie het drukst over maakte. Ik heb een regiovoorkeur opgegeven. Ik heb gekozen voor de regio's Southwest (Texas, Oklahoma, New Mexico) en Southeast (Florida, Alabama, Georgia). Dat ik deze voorkeuren heb opgegeven wil niet zeggen dat ik hier ook terecht kom, maar ze gaan het wel proberen. (met ze bedoel ik Ayusa, de amerikaanse partnerorganisatie van Travel Active)

Na het interview ben ik weer rustig doorgegaan met mijn aanmeldingspakket. Na heel veel nadenken over mijn brief aan het gastgezin en heel wat handtekeningetjes later heb ik op 29 Maart mijn aanmeldingspakket afgerond.

Inmiddels is het voor mij wachten totdat Travel Active mijn pakket heeft nagekeken en dat ik geaccepteerd word. Morgen word ik lek geprikt omdat ik mijn eerste vaccinatie ga halen.

Ik hoop dat ik het zo allemaal een beetje duidelijk heb uitgelegt. Ik heb er in iedergeval ontzettend veel zin in. Helaas duurt het nog 4 maandjes voor ik mag vertrekken. (ervanuitgaande dat ik een gastgezin kan krijgen.

Innocent
)

Ik zal proberen mijn blog zo goed mogelijk bij te houden. Je kunt altijd een reactie achterlaten vind ik leuk om te lezen. :)

Groetjes,

Wietske

Reacties

Reacties

Lisa

Hey, ik zit er over te denken om ook een jaar highschool in het buitenland te gaan doen. Wat voor vragen werden er allemaal gevraagd? Zo kan ik me er op voorbereiden.

Wietske

Hey Lisa, er word vooral gevraagd naar wat jij zelf verwacht van een jaar high school. Verder vragen ze wat jou "perfecte" hostfamily is. Je moet niet teveel nadenken en gewoon eerlijk antwoord geven. Dan komt het vast helemaal goed. ;)

Joke

Hey die Wietske!
Wat een geweldige uitdaging; super dat je dit doet! Natuurlijk zullen we jouw enthousiaste verhalen gaan volgen. Succes met de verdere voorbereidingen.
Gr. Ynze, Joke, Lieke en Marit. xx

Anoniempje Kip~

. _ Ik hoop voor je dat het
\ .__(•)< een leuk jaar wordt!
\___) Dat je leuke vrienden maakt,
L lekker kunt klagen over die stomme Amerikanen, maar ook lekker met die stomme Amerikanen meedoet stom te doen...
Maar denk vooral aan de kippen. Als ze ziet dat ze kippig beginnen te worden, kraait er geen haan meer naar je!
(Yeah I know, het is een brieke haan/kip, maarr je weet wel ik faal)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active