Coming to America

Hey iedereen!

Wat vliegt de tijd! Ik ben inmiddels al 4 dagen in Amerika! En wat is alles anders! Het eerste wat me opviel toen ik lande op Newark airport waren de auto's. In amerika zal je niet snel een kleine auto vinden. Alle auto's hier zijn gewoon groot. Verder zijn de vrachtauto's ook anders.

De eerste 3 dagen heb ik doorgebracht in New York! We zaten in het DoubleTree hotel in New Jersey. Het hotel was prachtig. Een zwembad in de lobby en mooie kamers. Maar het was me er toch koud!

Frown
Het was alsof de ze airco op -30 hadden staan ofzo, en natuurlijk ben ik weer zo'n slim persoontje wat alle warme truien in de grote bagagekoffer doet waardoor ik dus maar besloten had om het gewoon koud te hebben, want ik wou de grote koffer dicht laten omdat dat precies het goede gewicht en alles was toen we vertrokken. En ik wilde niet bijbetalen bij mijn doorvlucht omdat mijn koffer dan misschien te zwaar zou zijn omdat ik er dan waarschijnlijk meer dingen bij in gooi dan dat ik er uit haal dus vandaar.

De vlucht naar NY was saai. Ik kon namelijk geen films kijken want het scherm deed het niet... dusssss heb ik zo'n 8 uur voor me uit zitten staren met zo nu en dan even wat slapen. Toen we boven canada vlogen was het uitzicht wel prachtig. Eenmaal aangekomen op Newark Airport gingen we door de immigratie dienst. Dit viel me heel erg mee alleen moesten we wel lang wachten voor we erdoorheen konden. Na de immigratiedienst gingen we naar de Mall. Dit is een groot winkelcentrum. We hebben een koffie gedronken bij Starbucks (ofcourse) en hebben daarna nog wat rondgelopen door het winkelcentrum tot we naar het hotel konden gaan. Hier hebben we spullen gedropt en zijn we gaan zwemmen. Het was super koud dus daarna meteen door naar de douch en ontdooien.

Iedereen was tegen 6/7 uur al heel moe (tijdsverschil met NY was 6 uur dus was het in nederland al rond 1 uur snachts.) Maar we moesten nog wachten met eten totdat de duitsers kwamen.. wat rond 9 uur pas was. Dus we zijn meteen na het eten naar bed gegaan. En OOOOOO die bedden!! HEAVEN echt waar. Ze lagen zooooo lekker. <3 Maar dus.

De 2de dag in Amerika gingen we doorbrengen in New York City! Het ontbijt was 's ochtends om 7 uur. Ik was al wakker om 5 uur samen met mijn kamer genoten Anouk en Jennifer, dus hadden we tijd genoeg om ons klaar te maken voor The Big Apple. Ontbijt hier bestondd uit Bagels en choco pops. Best lekker eigenlijk. De eerste dag zijn we naar Fifth Avenue gegaan waar we een uur vrije tijd kregen. Daarna gingen we lunchen in Central Park. Na een kleine rondleiding door een klein deel van Central Park (central park is big!!) Na Central Park zijn we met de bus naar Downtown gereden naar Highline. (een oud spoor op zo'n 3 meter hoogte ofzo wat nu een soort tuin is ofzo.) en daarna naar Chinatown een beetje onderhandelen met de mensjes daar om een souvenir te kopen voor een goede prijs. Hierna gingen we naar Brooklyn Bridge. Brooklyn Bridge was prachtig! Echt super. Enige nadeel hier was wel dat we moesten hardlopen op de brug om op schema te blijven dus veel tijd hadden we niet.. Om kwart over 6 hadden we dinner bij Hard Rock Café. Wij kregen helaas als laatste ons eten dus tegen de tijd dat wij het hadden moesten we al weer gaan om naar Top of the Rock te gaan. Dus snel het eten naar binnen geschoven en toen gaan met die banaan op naar het observation deck van de Top of the rock! Ook dit is maar in een woord te omschrijven: Geweldig! Wat een super uitzicht. Je kon heel New York zien liggen. Na deze drukke maar geweldige dag kwamen we slaapwandelend weer aan bij het hotel en ben ik meteen naar bed gegaan na een heerlijke douche.

(Het water in New York is echt vies. Het smaakt naar chloor..)

Op New York dag 2 ging de wekker om 08:30. Na het ontbijt gingen we naar 9/11 memorial waar we precies 4 en een halve minuut hadden om foto's te maken en weer terug te gaan naar de bus. Maar we hebbben het in ieder geval gezien! Hierna gingen we naar het beroemde Statue of Liberty. Ook dit was prachtig! Het weer werkte gelukkig ook supergoed mee dus het was extra mooi. Toen we met de boot weer terugkwamen bij de bus gingen we naar Hudson eats at Brookfield Palace waar we lunch hebben gehad. Na lunch gingen we naar Coney Island met de Subway en daar kregen we anderhalf uur de tijd om rond te kijken. Aangezien het best warm was zijn we daar lekker op het strand gaan zitten en hebben we vooral veel met elkaar gepraat en gerelaxed. We hebben die avond gegeten bij L&B spumoni Pizza. Na het eten hadden we nog 2 uur de tijd op Times Square. Daarna was de New York Orientatie dan echt voorbij.. maar het was geweldig!

Gisterochtend heel vroeg moesten we om 4 uur opstaan, wat wij al heel vroeg vonden maar het hotel vond het blijkbaar niet vroeg genoeg want die belden ons om 3 uur al wakker... hebben wij weer

Tongue Out
Maar goed, we kregen een ontbijt to go mee en die heb ik op het vliegveld opgegeten. Daarna door de douane en wachten op de vlucht. Ik vloog samen met Anouk dus dat was wel gezellig. Alleen ook wel spannend want het bleek dat de vlucht overboekt was.. dus in eerste instantie kon Anouk niet mee. Maar gelukkig kwamen er een paar mensen niet opdagen dus kon Anouk nog gewoon mee met het kleine vliegtuigje. ( het had maar 3 stoelen naast elkaar dus ik vond het een klein vliegtuigje)

Aankomst in Minneapolis was super leuk. We kwamen met de lift beneden en daar stonden Amanda (mijn begeleider) en Penny (mijn gastmoeder) al op mij te wachten. Samen met Karianne (een ander Nederlands meisje wat bij Amanda in huis woont.) Ik kwam om half 10 aan en Chihiro (zusje) om 10 voor 2 dus we hadden nog wat tijd om wat leuks te doen voor we Chihiro op gingen halen. We zijn naar de Farmer's Market geweest in Minneapolis. Daarna gingen we Chihiro ophalen. Toen we compleet waren zijn we naar huis gegaan en hebben we de kamers gekregen. (mijn kamer is supercute) en toen zijn we naar de Target (supermarkt) gegaan en daar heb ik mijn amerikaanse simkaart gekocht. (en een goedkope telefoon) Ik blijf mijn nummer van nederland gewoon gebruiken voor whatsapp enzo maar nu kan ik hier gewoon goedkoop bellen zegmaar. Toen we terugkwamen hadden de buren een suprise party voor Penny want die is jarig vandaag (zondag) Buren zijn echt super aardig!

Vandaag (24/08) zijn we naar de Como-zoo geweest. (gewoon een dierentuin met allemaal diertjes enzo) en naar een japans festivalletje. Tot nu toe is het hier super leuk en ik kan bijna niet wachten op al die dingen die nog gaan komen!

Tot zover eerst maar eens even weer.

Talk To You Soon,

Wietske

Reacties

Reacties

Wietske Wijmenga

Wauw wat een avontuur. Fantastisch! We volgen je op afstand. Xx

Hannie Bruinsma

Wat geweldig Wietske, en een hele ervaring om jaloers van te worden. Super dat ik je zo kan volgen op afstand. Ik lees je blog,s met plezier. Geniet er van. xxxxx

Oma bruinsma

Fijn dat je het zo leuk hebt we genieten met je me. Groetjes opa en oma xxxxxx

Annemie

looks good girl.... have fun

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active