Visum en laatste vaccinaties

Hii iedereen,

Het is alweer een hele tijd geleden sinds mijn laatste blog en veel is er ook nog niet gebeurd sinds toen maar ik maak toch maar even weer een verhaal om jullie op de hoogte te houden.

Gister ben ik naar de Amerikaanse ambasade geweest voor het aanvragen van een visum. Vooraf moesten we via de computer alweer allemaal dingen invullen want ze wouden weer van alles van me weten.

Bij de amerikaanse ambasade aangekomen ben ik meteen naar binnen gegaan. Ik was nog wel veel te vroeg maar dat maakte gelukkig niet uit. Voordat ik naar binnen mocht moest ik worden gecontroleerd op wapens en dergelijke dus ze gingen met een metaaldetector langs je lichaam en ze wouden in mijn tas kijken. Mobieltje had ik bij mijn moeder achtergelaten dus ik mocht meteen door naar binnen. (als je wel mobieltje bij je had moest je de batterijen eruit halen enzo en moeilijk doen maar dat wist ik gelukkig van te voren dus had ik hem maar aan mijn moeder gegeven die buiten bleef wachten.) Eenmaal binnen moest ik mijn riem en alles af doen en moest ik door zo'n poortje die je ook op het vliegveld hebt. Mijn tas moest ook door zo'n scan.

Na de laatste controle gehad te hebben wezen ze me naar een deur die naar een kamer leidde waar je moest wachten tot je opgeroepen werd. Die deur ging alleen niet heel makkelijk open en ik stond daar een beetje aan te trekken wat er waarschijnlijk zeer charmant heeft uitgezien. *Not* Na met pijn en moeite de deur toch open gekregen te hebben ging ik zitten om te wachten. Dit was gelukkig niet heel lang en ik moest al snel naar balie 2. Daar zat gelukkig een nederlands iemand en die praatte dus gewoon nederlands tegen mij en zei welke van de stapel papieren die ik bij me had hij nodig had. Ook moesten ze mijn vingerafdrukken hebben. Toen hij zag dat ik uit Friesland kwam begon hij zelfs Fries tegen me te praten dus dat was wel grappig. Toen ik mijn paspoort en alles had afgegeven moest ik weer gaan zitten en ik zou weer opgeroepen worden voor het laatste deel. Ook dit duurde niet heel lang en ik werd al snel geroepen. Deze keer moest ik wel Engels praten en de man achter de balie vroeg me wat ik er ging doen en voor hoelang. Ook vroeg hij me waar ik precies heenging maar dat weet ik nog niet natuurlijk dus dat heb ik hem ook uitgelegd.

Toen dat klaar was mocht ik gaan en ze zeiden dat alles er keurig uitzag en dat ze het visum op zouden sturen. Dat zou zo'n 3 werkdagen duren dus misschien krijg ik mijn paspoort met visum deze week nog en anders volgende week wel.

De rest van de middag heb ik met mijn moeder en mijn stiefvader doorgebracht op het museumplein en in de tuinen van het rijksmuseum.

Ongeveer 2 weken geleden kregen we ook nog een mailtje van Travel Acitve dat we nog meer vaccinaties en testen nodig hadden omdat de eisen in amerika zijn aangescherpt. Het ging nu om een bloedtest voor TBC en een kinkhoest vaccinatie. Ik heb meteen toen ik het mailjte gekregen had een afspraak gemaakt bij de GGD voor beide.

Ik moest afgelopen donderdag heen om bloed te prikken. Dit ging (natuurlijk) bij mij fout dus moesten ze er een echte arts bij roepen om ook mijn andere arm te mishandelen. Deze keer ging het wel goed gelukkig, ik hoefde er dus niet voor naar het ziekenhuis.

De volgende ochtend (vrijdag 10 juli) heb ik een DKTP prik gehad voor mijn kinkhoest vaccinatie. Bij de GGD hebben ze de kinkhoest vaccinatie niet op vooraad dus moet je een DKTP prik. Wat ook een kinkhoest vaccinatie is alleen dan met nog wat andere dingen erbij. Als het goed is krijg ik ergens volgende week de uitslag van de bloedtest. Veel spierpijn en een prachtig gekleurde arm van het bloedprikken en de vaccinatie later heb ik nu als het goed is alle prikken gehad.

Het is voor mij nogsteeds wachten op een bericht van plaatsing. Steeds meer mensen worden geplaatst en de eerste mensen vertrekken de komende weken al wat dus wel echt een teken is dat het nu heel snel dichterbij komt allemaal. Het ene moment denk ik echt van vertrok ik volgende week maar, het andere moment denk ik van wat bezield me om mijn vriend, vrienden en familie 10 maanden achter te laten. Maar dat schijnt normaal te zijn dus ik zie het allemaal wel. Op dit moment heb ik er in ieder geval ontzettend veel zin in.

Groetjes,

Wietske

Reacties

Reacties

Hannie Bruinsma

Wat vindt ik het fijn dat je mij op de hoogte houdt via de blog.
De voorbereidingen er naar toe te gaan is ook heel spannend. Het lijkt mij een geweldige ervaring. Zoiets komt maar 1x in je leven voor Wietske. En dan ben je wel een behoorlijke ervaring rijker.
Je ouders en vriend zullen het minder prettig vinden. Maar toch begrijp ik je heel goed. Ik bedenk mij nu dat ik je nog niet op FB heb. Ik wil je graag toevoegen.
Ben weer heel benieuwd naar de volgende Blog. Heel veel succes met de voorbereidingen. Ik wilde wel graag met je mee. Heb je nog plaats in de koffer???? hahaha
knuffel Hannie.

Wilma

Hai Wietske,

Helaas weet ik wat balen het is als je nog altijd geen gastgezin hebt. Ook ik, als moeder van een zoon die als exchange student dit schooljaar naar Amerika vertrekt, zit iedere dag in spanning en hoop dat er wordt gebeld met de mededeling dat er een gastgezin beschikbaar is. Misschien een kleine troost dat je echt niet de enige bent. Ik ga je volgen, dus als je denkt; wat is dat voor vreemd mailadres, dan is 'ie van mij! Je schrijft trouwens erg leuk! Ik hoop dat je heel snel een gastgezin toegewezen zal krijgen zodat ook voor jouw duidelijk is wanneer je avontuur zal gaan beginnen!

groetjes! (singelpetten)

Super coole lieve aardige grappige iris

Haai wietske,
Ik vind het ook wel gemeen dat je me achterlaat..
Maar dat deur verhaal vind ik wel gigantisch cool,
Ook zie ik dat helemaal voor mij.
Hoop dat je zo snel mogelijk een gastgezin krijgt!
Ennuuhhmm ik verwacht wel minstens een schelpje uit the US x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active