Thanksgiving and more

Hey iedereen,

Het heeft even geduurt maar na veel vragen van iedereen hoe het met me gaat nu toch maar even een update vanuit Minnesota. Het gaat nogsteeds super goed. Ik ben er nu al meer dan drie maanden en ik vermaak me hier prima. School is super makkelijk dus ze vroegen me al of ik volgend semester naar het hoogste niveau van Biologie wilde en dat wil ik wel dus volgend semester heb ik AP Biology inplaats van normale biologie.

Dit semester duurt nog ongeveer 5 weken. Daarna begint het 2de en laatste semester al. Ik heb eindelijk antwoord gekregen van mijn counselor over graduation en het is nu zeker. Ik mag meedoen aan de graduation. Ik krijg natuurlijk niet een diploma maar ik krijg wel een certificaat omdat ik het jaar heb voltooid.

Verder hadden we vorige week woensdag tot en met vandaag vrij in verband met Thanksgiving. Het verhaal achter Thanksgiving is eigenlijk best simpel. De Pilgrims, die vanwege hun geloof waren vervolgt in engeland en die na hun vertrek naar nederland (jaja nederland) nogsteeds niet echt gelukkig waren gingen met een boot, de Mayflower, naar een ander continent. Ze hadden grote moeite om de winter te overleven maar ze bouwden blokhutten en jaagden om aan eten te komen. In de lente leerder ze van de indianen hoe ze mais konden planten en hoe ze de grond konden bemesten met vis. Toen de oogst binnen was na de zomer organiseerden de Pilgrims een feest van dank waar ook de indianen waren uitgenodigd. Ze aten de maïs, bonen en de pompoenen die ze geleerd hadden te verbouwen en ze aten ook kalkoenen en ander lokaal wild. Ze dankten God voor hun nieuwe land, nieuwe leven en de rijkdom die hij hen had gegeven. Ze dankten waarschijnlijk ook voor het simpele feit dat ze nog in leven waren.

Wij hebben twee keer Thanksgiving geviert. Dus ook 2 keer een grote kalkoen, en nog veel meer ander eten. Het was ontzettend gezellig.

We hebben afgelopen maand ook in een klein vliegtuigje gevlogen wat heel erg leuk was. Verder zijn we nog wezen shoppen op black friday. Was super rustig dus dat was beetje jammer dat we niet de echte black friday sfeer mee hebben kunnen maken maar ach. Ik hou toch al niet van shoppen dus het maakt niet echt uit.

We zijn naar de school musical Anything goes geweest. Het was een hele goede musical. En Chi had een sushi party waarbij alle buren kwamen om sushi te proeven en de meesten vonden het wel lekker.

Ik heb ook een datum van Travel Active gekregen van wanneer ik terug vlieg en ik kom weer aan in Nederland op 12 juni.

Dit was het wel weer voor deze maand.

See ya!

Reacties

Reacties

beppe Brouwer

Fijn weer zo'n mooi verhaal te lezen en ik vind het prettig dat jen het daar zo naar de zin hebt.
De foto in het v liegtuigje had ik gezien die had je vader naar mij gestuurd. Ik blijf gelukkig met alle dingen een beetje op de hoogte.Dit weekend gaan wij Sinterklaas vieren bij Joke.Dus is het weer gedichten maken.Wij werken dit jaar met lootjes,dus nu ook minder gedichten.
Het ga je goed.Liefs van je beppe

opa en oma

We leven met je mee en vinden het interessant de uitleg over thanksgiving dat wisten we niet groetjesopa en oma. Xxxxxxxx

Hannie Bruinsma

Super Wietske dat je het daar zo naar de zin hebt. En de school ook niet moeilijk vindt.Je moet er ook echt van genieten en dat doe je wel als ik het allemaal zo lees.Wat leuk ook met dat kleine vliegtuigje te vliegen.En die feesten zoals Thangsgiving. Ja zo kent elk land weer een ander feest, dat is juist zo mooi.Het is allemaal net een droom wat je mee maakt ongelooflijk.Wietske met veel spanning wacht ik weer jou volgende blog af. Ik denk dan ook vaak aan je. En ben blij dat ik weer wat van je kan lezen.Lieve Groetjes: Hannie.

Annemie

Hey meissie...... leuk om weer even een verslagje te lezen. Ina vertelde al dat je een update geplaatst had. Door de sinterklaasdrukte lees ik dit nu pas. Thanksgivingturkey... heb jij dat ook gegeten? Mooi dat je zo lekker geniet van je verblijf in the States en dat school niet zo moeilijk is dat je elke dag flink moet blokken om bij te blijven. 12 juni zullen we op de kalender zetten! big hug.

beppebrouwer

Hallo Wietske.
Ik had je 2 mailtjes gestuurd maar die kon ik weer niet weg krijgen,dus dan het zo maar weer proberen.Vanmorgen naar de korfbalwedstrjd van Marit geweest,hebben helaas verloren.Maandag komt Lammert hier eten,dus maak ik weer een lekkere stampot.Bedankt voor de mooie kaart met de geweldige foto's daarop.Liefs beppe

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active